FANDOM

Salvator Hinojosa Jose Marco Carlo Esdras Maurizio Lahual Jimenez Carvajal Fortis Codeno Fonseca Gutierrez Armendariz y Becerra
Sawaretrato3.jpg
Jako Imperator w 1915
Data i miejsce urodzenia 1 kwietnia 1881, Ascención de Guarayos
Imperator Boliwii 2 stycznia 1915- 9 stycznia 1915
Imperator Boliwii od 18 marca 1915
Salvator Hinojosa Jose Jimenez Carvajal y Becerra (pełne imię- Salvator Hinojosa Jose Marco Carlo Esdras Maurizio Lahual Jimenez Carvajal Fortis Codeno Fonseca Gutierrez Armendariz y Becerra)- Imperator Boliwii (sam określał się tytułem Imperatora Państwa Boliwijskiego I W Ogóle Całego Tego Co Boliwia Podbiła Lub Powinna Podbić Bo Tak Uważa Imperator Państwa Boliwijskiego I W Ogóle Całego Tego Co Boliwia Podbiła Lub Powinna Podbić Bo Tak Uważa etc. etc.) w początku stycznia i potem od marca 1915, polityk, posiadacz ziemski.

Życiorys

Młodość

Salvator Carvajal urodził się w rodzinie boliwijskiego kupca z Quillacollo. Od dzieciństwa interesował się prowadzeniem działalności i w 1906 roku został posiadaczem sporych ziem w prowincji Guarayos. Studiował prawo na uniwersytecie w Santa Cruz, jednak nie udało mu się ukończyć studiów. Od 1900 roku pracował jako kupiec, jednak po uzyskaniu majątków ziemskich w 1906 zdecydował się porzucić pracę. W swoich majątkach zatrudnił łącznie około 500 osób (1914).

Początki kariery politycznej

Jako poseł niezrzeszony startował w wyborach w wyborach do parlamentu w 1913 roku, jednak nie uzyskał wystarczającej liczby głosów. Po wyborczej porażce zdecydował o stworzeniu swojej gwardii przybocznej z pracujących w jego majątkach. Po przewrocie wojskowym jego posiadłości zostały zagrożone, ale nie zostały znacjonalizowane przez Radę.

Imperatura

Pod koniec 1914 roku Carvajal zdecydował, że spróbuje zdobyć władzę w państwie. Wraz ze swoją gwardią opuścił Guarayos i udał się do El Alto. 2 stycznia, gdy władzę przejął Ade Ruvalcalba, Carvajal wydał znak do działania. 429 uzbrojonych gwardzistów zajęło pałac prezydencki w La Paz. Po opanowaniu go, Carvajal przybrał tytuł Imperatora Państwa Boliwijskiego I W Ogóle Całego Tego Co Boliwia Podbiła Lub Powinna Podbić Bo Tak Uważa Imperator Państwa Boliwijskiego I W Ogóle Całego Tego Co Boliwia etc. etc., a oficjalnie rozpoczęto stosować jego pełne imię- Salvator Hinojosa Jose Marco Carlo Esdras Maurizio Lahual Jimenez Carvajal Fortis Codeno Fonseca Gutierrez Armendariz y Becerra. Tuż po opanowaniu pałacu rozkazał wyrzucić Ade Ruvalcalbę przez okno Sali Ambasadorskiej.

Vgyubhnijk.png

Flaga Boliwii za rządów Carvajala

Tygodniowe rządy Carvajala zmieniły sytuację w Boliwii. Zwiększenie wydatków przez władcę spowodowało pogłębienie kryzysu. W polityce zagranicznej nastąpiło rozluźnienie sojuszu z Peru i Ekwadorem, o który imperator nie dbał zbytnio, tak jak i o inne kwestie polityczne. Otwarcie krytykował członków "Wolnej Boliwii", uważanych przez niego za faszystów, jak również generała Cazaresa.

Przywrócenie demokracji

Niezadowoleni z rządów Imperatora byli posłowie i senatorowie Boliwii zebrali się 9 stycznia w budynku parlamentu i ogłosili powstanie Nowej Republiki Boliwijskiej, której premierem został Alucan Carrión Terralios, a prezydentem ogłoszono mającego zamiar powrócić do kraju z Górnej Wolty Ismaela Montesa Gamboę. Sytuacja w państwie przedstawiała się tak, jak określili to parlamentarzyści- Imperator nie miał wpływów poza pałacem, gdzie wciąż znajdowała się jego gwardia. Carvajal nie uznał oświadczenia zebranych, ale na arenie międzynarodowej to rząd Carrióna był uznawany za rządzący Boliwią.

Carvajal nie opuścił pałacu prezydenckiego i zamieszkiwał w nim przez cały czas rządów Carrióna, Friasa, Zapaty, Gamboi i Cazaresa.

Powrót do władzy

18 marca wskutek decyzji generała Cazaresa o przeniesieniu siedziby głowy z powrotem do pałacu Carvajal odzyskał władzę. Gdy generał wraz ze współpracownikami przybyli do budynku zostali zaatakowani przez byłego Imperatora i jego Gwardię nieświadomi ich obecności. Sam Carvajal ukrył się w stojącej w holu pałacu szafie, z której wyskoczył i oddał strzał do przechodzącego Cazaresa.

"Władca jest tylko jeden komunistyczny śmieciu!"
Carvajal oddając strzał do generała Cazaresa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki