FANDOM

Lyon
Lyon
Herb miasta Lyon
Państwo Swedenflag Szwecja
Prowincja Lyon
Burmistrz Gilbert Blanchett
Liczba ludności 420 000
Gęstość zaludnienia 9 120 os./km²
Lyon - miasto w Szwecji, stolica prowincji Lyon. 89% mieszkańców stanowią w nim Francuzi.
Polozenielyonu

Położenie miasta Lyon (żółta pinezka)

Historia

Miasto zostało wybudowane przez Rzymian w 43 r. p. n.e. jako Lugdunum. Stało się wkrótce najważniejszym ośrodkiem w prowincji Galia. W średniowieczu miasto zdobyli Burgundowie, a później Frankowie. W roku 1032 zostało przyłączone do Świętego Cesarstwa Rzymskiego. W 1307 roku miasto zdobyli Francuzi. W czasach rewolucji przemysłowej utworzono w okolicach miasta wiele kopalni węgla, które stały się chlubą całej prowincji. W roku 1914 Cesarz Francji ukrywał się tam krótko w czasie wojny z Sojuszem Ryskim i Wielką Brytanią. Zdążył uciec zanim miasto zostało zdobyte przez Rosjan. Wojsko Carskie przekazało Lyon wraz z całą prowincją Szwedom, za co Mikołaj II Romanow otrzymał Linz. Lyon leży w Szwecji do dnia dzisiejszego.

Gospodarka

Miasto jest bardzo ważnym ośrodkiem handlowym. Ze względu na dużą liczbę ludności i rozbudowaną aglomerację powstają tu budynki międzynarodowych firm. Dużo przyjeżdża tu, aby oglądać nowożytne budowle i zwiedzać stare kopalnie węgla. Nowe kopalnie gwarantują dużą liczbę miejsc pracy oraz dobre warunki dla wykwalifikowanych pracowników.

Demografia

Struktura narodowościowa miasta Lyon:

Struktura1

Pozostałe mniejszości to głównie Szwajcarzy i Niemcy

Urodzeni w Lyonie

Znane osoby urodzone w Lyonie to:

  • Pierre de Lyon[1]
  • Jean Paul de Lyon[2]

Przypisy

  1. *Pierdylion
  2. *Rzępoldelion

Więcej z Fandomu

Losowa wiki